HORKÁ, Hana and Jaroslav ŘEZÁČ. Rozvíjení pedagogicko-psychologických dovedností v rámci profesních praktik (Development of pedagogical-psychological skills in professional practise.). In Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. 1st ed. Brno: Paido, 2000, p. 51-82. ISBN 80-85931-87-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Rozvíjení pedagogicko-psychologických dovedností v rámci profesních praktik
Name (in English) Development of pedagogical-psychological skills in professional practise.
Authors HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor) and Jaroslav ŘEZÁČ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. p. 51-82, 2000.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/00:00003495
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-85931-87-7
Keywords in English development of pedagogical skills (interactive;perceptive;communicative and organizational;
Tags communicative and organizational, perceptive
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 1/6/2009 17:55.
Abstract
Autorka popisuje výsledky výzkumu provedeného v profesionálním praktiku z pedagogiky. Sleduje rozvíjení pedagogických dovedností (interakčních,komunikativních, organizačních, percepčních. Zdůvodňuje potřebu integrace psychologické a pedagogické přípravy.
Abstract (in English)
Author describes the resultats of researche in the pedagogical practice. She follows development of pedagogical skills (interactive,perceptive,communicative and organizational.She emphases the need for the integration of psychological and pedagogical preparation.
Links
GA406/98/1375, research and development projectName: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure
PrintDisplayed: 11/6/2024 20:12