B 2000

Psychologická diagnostika s využitím testu WISC-III-UK

DAN, Jiří

Basic information

Original name

Psychologická diagnostika s využitím testu WISC-III-UK

Name (in English)

Psychodiagnostics Based on the Test WISC-III-UK

Authors

DAN, Jiří

Edition

1. vyd. Praha, 63 pp. 2000

Publisher

Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Rector's Office

ISBN

80-238-6056-9

Keywords in English

WISC-III; Psychodiagnostics; standardisation research; children
Změněno: 27/2/2001 14:30, doc. PhDr. Jiří Dan, CSc.

Abstract

V originále

Publikace je prvním dílem Metodické příručky k užívání testu WISC-III-UK. Presentuje výsledky řešení úkolu vyplývajícího z Usnesení Vlády ČR č.686/1997 ukládajícího "připravit nové podklady pro testování dětí při jejich zařazování do zvláštních škol..." Publikace obsahuje výsledky standardizačního výzkumu testu inteligence pro děti WISC-III-UK. Obsahuje mimo jiné kritickou revizi znění pokynů k administraci položek a ke skórování odpovědí.

In English

Psychological examinations on the occasion of listing children for special schools were dealt with by the Czech Government on 29 October, 1997 and the Resolution No. 686/1997 adopted on that occasion obliged the Ministry of Education to prepare new materials for testing children on the occasion of listing them for special schools. A working group consisting of experts in psychology was established at the Ministry of Education. The first step towards improving childrens psychological diagnostics recommended by the working group was standardising WISC for the Czech population. The methodological guide WISC-III-UK presents the results of the standardisation research. It includes, among other things, a critical revision of the wording of the instructions, test items and scoring instructions, as well as the norms and other psychometric properties and a comparison of the Czech and British test norms. Psychologists are advised to use the manual published by Psychodiagnostika Brno in combination with the Methodological Guide to be published by the Institute for Pedagogical and Psychological Counselling of the Czech Republic.