FILOVÁ, Hana. Inetervence cvičných učitelů v procesu vytváření pedagogických dovedností studentů učitelství primární školy. (The interventions of the Training Teachers in the Development of the Students Educational Skills.). In Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. 1st ed. Brno: Paido, 2000, p. 213-219. ISBN 80-85931-87-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inetervence cvičných učitelů v procesu vytváření pedagogických dovedností studentů učitelství primární školy.
Name (in English) The interventions of the Training Teachers in the Development of the Students Educational Skills.
Authors FILOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností, p. 213-219, 2000.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/00:00003567
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-85931-87-7
Keywords in English Training Teachers; Students of the Teaching of Primary School; Program of the Practice Training at Primary School; Feetback in the Training of the Educational Skills; Evaluation.
Tags Evaluation., Training Teachers
Changed by Changed by: PhDr. Hana Filová, Ph.D., učo 2134. Changed: 27/5/2009 13:33.
Abstract
Stať se zabývá problematikou spolupráce mezi studenty učitelství primární školy a jejich fakultními cvičnými učiteli v rámci souvislých pedagogických praxí na cvičné školy. Zachycuje podmínky efektivního profesionálního výcviku a analyzuje proces poskytování zpětné vazby studentovi učitelem, ale i možnosti jeho intervencí a způsobů hodnocení studentových profesionálních výkonů.
Abstract (in English)
The article deals of cooperation teacher students with cooperative teachers.
Links
GA406/98/1375, research and development projectName: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure
PrintDisplayed: 2/5/2024 18:20