C 2000

Inetervence cvičných učitelů v procesu vytváření pedagogických dovedností studentů učitelství primární školy.

FILOVÁ, Hana

Basic information

Original name

Inetervence cvičných učitelů v procesu vytváření pedagogických dovedností studentů učitelství primární školy.

Name (in English)

The interventions of the Training Teachers in the Development of the Students Educational Skills.

Authors

FILOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností, p. 213-219, 2000

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/00:00003567

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-85931-87-7

Keywords in English

Training Teachers; Students of the Teaching of Primary School; Program of the Practice Training at Primary School; Feetback in the Training of the Educational Skills; Evaluation.
Změněno: 27/5/2009 13:33, PhDr. Hana Filová, Ph.D.

Abstract

V originále

Stať se zabývá problematikou spolupráce mezi studenty učitelství primární školy a jejich fakultními cvičnými učiteli v rámci souvislých pedagogických praxí na cvičné školy. Zachycuje podmínky efektivního profesionálního výcviku a analyzuje proces poskytování zpětné vazby studentovi učitelem, ale i možnosti jeho intervencí a způsobů hodnocení studentových profesionálních výkonů.

In English

The article deals of cooperation teacher students with cooperative teachers.

Links

GA406/98/1375, research and development project
Name: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure