ŠAFÁŘOVÁ, Michaela and Pavel MAŠEK. Kooperativní výchova jako cesta k integraci jednotlivců bez ohledu na jejich etnický, ekonomický, sociální a jiný původ (COOPERATIVE DISCIPLINE AS A WAY TOWARDS INTEGRATING INDIVIDUALS WITH VARIOUS ETHNIC, ECONOMIC, SOCIAL AND OTHER BACKGROUNDS). Brno: FSS MU, 2000.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kooperativní výchova jako cesta k integraci jednotlivců bez ohledu na jejich etnický, ekonomický, sociální a jiný původ
Name (in English) COOPERATIVE DISCIPLINE AS A WAY TOWARDS INTEGRATING INDIVIDUALS WITH VARIOUS ETHNIC, ECONOMIC, SOCIAL AND OTHER BACKGROUNDS
Authors ŠAFÁŘOVÁ, Michaela and Pavel MAŠEK.
Edition Brno, 2000.
Publisher FSS MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Audiovisual works
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Mezinárodní konference Minority v pluralitní společnosti na přelomu tisíciletí
RIV identification code RIV/00216224:14210/00:00003038
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English Classroom management; effective teaching; styles of classroom management; Individual Psychology; Cooperative Discipline
Tags Classroom management, cooperative discipline, effective teaching, Individual psychology, styles of classroom management
Changed by Changed by: Mgr. Michaela Širůčková, Ph.D., učo 20659. Changed: 28/2/2001 12:52.
Abstract
V rámci plnění grantového projektu fakulty sociálních studií MU Brno "Podpora optimálního vývoje osobnosti a intelektu dětí ze znevýhodněného sociokulturního prostředí jako cesta k respektování lidských práv" jsme pro učitele a další profesionály pracující s dětmi připravili tréninkový program, který nabízí možnosti, jak zlepšit mezilidskou komunikaci a s ní související vztahy účastníků výukového procesu. Tento program může být zároveň cestou, jak do vyučování integrovat žáky z různého sociokulturního prostředí, aby byly akceptovány a využívány jejich kulturní odlišnosti při výuce. Při koncipování tohoto tréninkového programu jsme se nechali inspirovat programem Cooperative Discipline, jehož autorkou je americká pedagožka a rodinná poradkyně Linda Albert. Teoretický rámec Kooperativní výchovy tvoří principy individuální psychologie Alfreda Adlera.
Abstract (in English)
As a part of a grant project of School of Social Studies MU Brno we have prepared a training program for teachers and other professionals working with children. The program aims to improve interpersonal communication and relationships among the participants of the classroom process. It may also be helpful for the integration of children with different socio-cultural backgrounds. Our program is inspired by Cooperative Discipline, a program by Linda Albert, an American educator and family counselor. The framework of the program is based on the principles of individual psychology of Alfred Adler.
Links
MSM 142300001, plan (intention)Name: Etnika, minority a marginalizované skupiny v ČR (Acronym: MAMIET)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Etnicity, Minorities and Marginalisied groups in Czech Republic
PrintDisplayed: 9/7/2024 04:02