TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ. Kompetence a dovednosti žáků jako vzdělávací cíle přírodovědné výuky. (Pupils Competentions and Skills as Goals of Science Education.). In Ciele vyučovania fyziky v novom miléniu. Zbornik referatov z 12. mezdinárodnej konferencie. DIDFYZ 2000. Nitra: Fakulta prírodných vied Univerzity K. Filozófa v Nitre a pobočka JSMF v Nitre., 2001, p. 73-78. ISBN 80-8050-387-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kompetence a dovednosti žáků jako vzdělávací cíle přírodovědné výuky.
Name (in English) Pupils Competentions and Skills as Goals of Science Education.
Authors TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor) and Eva TRNOVÁ.
Edition Nitra, Ciele vyučovania fyziky v novom miléniu. Zbornik referatov z 12. mezdinárodnej konferencie. DIDFYZ 2000. p. 73-78, 2001.
Publisher Fakulta prírodných vied Univerzity K. Filozófa v Nitre a pobočka JSMF v Nitre.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/01:00003583
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-8050-387-7
Keywords in English competency; skills; science education
Tags competency, science education, skills
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Changed: 6/1/2009 15:29.
Abstract
Kompetence a dovednosti žáků jsou aktuálními vzdělávacími cíli přírodovědného vzdělávání. Příprava učitelů musí být zaměřena na tvorbu těchto kompetencí a dovedností.
Abstract (in English)
Pupils competencies and skills are actual educational aims of science education. Teachers training has to be aimed to creating of these competencies and skills.
Links
GA406/98/1375, research and development projectName: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure
PrintDisplayed: 31/5/2024 12:36