Detailed Information on Publication Record
2001
Aplikace faktorů efektivnosti ve vybraném odvětví veřejného sektoru-školství
MALACH, AntonínBasic information
Original name
Aplikace faktorů efektivnosti ve vybraném odvětví veřejného sektoru-školství
Name (in English)
Appplication of Efectivity Factors in Chosen Public Sector-education
Authors
MALACH, Antonín
Edition
Brno, Vliv veřejného sektrou na efektivnost rozvoje regionů, p. 86-113, 2001
Publisher
Masarykova Universita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/01:00004166
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
80-210-2571-9
Keywords in English
Efectivity; factors; education; public-administration reform; scool administration; educational policy in region
Tags
Změněno: 27/4/2001 10:19, doc. Ing. Antonín Malach, CSc.
V originále
Článek se zabývá školstvím jako dalším vybraným odvětvím, na kterém se demonstrují teoreticko-metodologické závěry (rozvoj vzdělání jako priorita současné vlády, evropská myšlenka vzdělanosi společnosti). Školství jako podstatná část reformy veřejné správy se dostává do působnosti krajské samosprávy. Studie se orientuje na analýzu faktorů efektivnosi studia, sitě škol, stupňů škol, prostupnost škol, optimální počty studenů z populace, kvalita vzdělávání, vzdělávání učitelů. Vzdělávání také souvisí s insitucionální podporou podnikání v regionu. Pojetí a změny ve vzdělání mají svůj kontext rovněž s procesy evr. integrace. Kapitola vyúsťuje do závěrů pro koncepci vzdělávácí politiky v regionu.
In English
Articel involves education as next chosen sector, on which we can demonstrate teoretic-metodological conclusions (development of education as priority of today's government, european though of educated society). Scool as important part of public-administration reform is under activity of regional self-administration. Study orienteers on efectivity of studying, school net, scool degrees, education of teachers. Education is in connection to institucional support of undertaking in region and europenan integration. Chapter gives conclusions for concepts of educational policy in region.
Links
MSM 145600001, plan (intention) |
|