D 1999

Pedagogická dovednost diagnostikování žákovské prekoncepce učiva

TRNA, Josef and Vlastimil ŠVEC

Basic information

Original name

Pedagogická dovednost diagnostikování žákovské prekoncepce učiva

Name (in English)

Pedagogical Diagnostics Skill of Pupils Preconception

Authors

TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor) and Vlastimil ŠVEC (203 Czech Republic)

Edition

Ostrava, Pedagogická diagnostika 99, p. 172-174, 1999

Publisher

Pedagogická fakulta Ostravské univerzity

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/99:00004266

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-7042-160-6

Keywords in English

diagnostics; preconception; teacher skill

Tags

Reviewed
Změněno: 6/1/2009 15:08, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá pedagogickou dovedností diagnostikování žákovské prokoncepce učiva. Jsou zde popisovány vnitřní a vnější složky této učitelské dovednosti.

In English

The contribution deals with pedagogical diagnostics skill of pupils preconceptions. There are described internal and external elements of this teachers skill.

Links

GA406/98/1375, research and development project
Name: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure