D 2001

Role rodičů ve vztahu ke škole: analýza legislativy

RABUŠICOVÁ, Milada and Jiří ZOUNEK

Basic information

Original name

Role rodičů ve vztahu ke škole: analýza legislativy

Name (in English)

The Role of Parents in the relation to the School: legislation analysis

Authors

RABUŠICOVÁ, Milada (203 Czech Republic, guarantor) and Jiří ZOUNEK (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Ostrava, Nové možnosti vzdělávání a pedagogický výzkum, p. 248-251, 2001

Publisher

ČAPV, Pedagogická fakulta Ostravské univerzity

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

RIV identification code

RIV/00216224:14210/01:00004282

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

80-7042-181-9
Changed: 12/7/2008 11:14, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek je jedním z prvních výstupů rozsáhlejšího výzkumného projektu s názvem Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy. Autoři se v něm snaží se hledat odpovědi na otázky týkající se toho, jaká role se v legislativních a dalších školských dokumentech připisuje rodičům, zda a jak je v nich definována role rodičů jako výchovných a jako sociálních partnerů školy, zda a jak jsou vymezena individuální a kolektivní práva a povinnosti rodičů ve vztahu ke vzdělávání a k výchově jejich dětí a případně ke škole. Snaží se zachytit, jaké pozice připisuje rodičům legislativa obecně i ve specifických případech. Tyto nálezy, jež budou vycházet z obsahové analýzy českých legislativních dokumentů různé síly a školní dokumentace vybraných škol, budou potom vztaženy k základním přístupům k rodičům ve vztahu ke škole, jak jsou popsány v relevantní literatuře. Jedná se o koncepty, které lze shrnout pod označení "rodiče jako problém", "rodiče jako zákazníci" a "rodiče jako partneři".

In English

The article is one of the first results of the research project with the title Role of the Parents as educational and social partners of the School. It is based on legislation analysis and on analysis of school documents. Authors try to find whether concepts like "parents as a problem", "parents as a customers" or "parents as a partners" can be identify.

Links

GA406/01/1077, research and development project
Name: Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
Investor: Czech Science Foundation, The Role of Parents as Educational and Social Partners of the Scholl