2001
Role rodičů ve vztahu ke škole: analýza legislativy
RABUŠICOVÁ, Milada and Jiří ZOUNEKBasic information
Original name
Role rodičů ve vztahu ke škole: analýza legislativy
Name (in English)
The Role of Parents in the relation to the School: legislation analysis
Authors
RABUŠICOVÁ, Milada (203 Czech Republic, guarantor) and Jiří ZOUNEK (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Ostrava, Nové možnosti vzdělávání a pedagogický výzkum, p. 248-251, 2001
Publisher
ČAPV, Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
RIV identification code
RIV/00216224:14210/01:00004282
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
80-7042-181-9
Changed: 12/7/2008 11:14, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
Příspěvek je jedním z prvních výstupů rozsáhlejšího výzkumného projektu s názvem Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy. Autoři se v něm snaží se hledat odpovědi na otázky týkající se toho, jaká role se v legislativních a dalších školských dokumentech připisuje rodičům, zda a jak je v nich definována role rodičů jako výchovných a jako sociálních partnerů školy, zda a jak jsou vymezena individuální a kolektivní práva a povinnosti rodičů ve vztahu ke vzdělávání a k výchově jejich dětí a případně ke škole. Snaží se zachytit, jaké pozice připisuje rodičům legislativa obecně i ve specifických případech. Tyto nálezy, jež budou vycházet z obsahové analýzy českých legislativních dokumentů různé síly a školní dokumentace vybraných škol, budou potom vztaženy k základním přístupům k rodičům ve vztahu ke škole, jak jsou popsány v relevantní literatuře. Jedná se o koncepty, které lze shrnout pod označení "rodiče jako problém", "rodiče jako zákazníci" a "rodiče jako partneři".
In English
The article is one of the first results of the research project with the title Role of the Parents as educational and social partners of the School. It is based on legislation analysis and on analysis of school documents. Authors try to find whether concepts like "parents as a problem", "parents as a customers" or "parents as a partners" can be identify.
Links
GA406/01/1077, research and development project |
|