RABUŠICOVÁ, Milada and Jiří ZOUNEK. Role rodičů ve vztahu ke škole: analýza legislativy (The Role of Parents in the relation to the School: legislation analysis). In Nové možnosti vzdělávání a pedagogický výzkum. 1st ed. Ostrava: ČAPV, Pedagogická fakulta Ostravské univerzity. p. 248-251. ISBN 80-7042-181-9. 2001.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Role rodičů ve vztahu ke škole: analýza legislativy
Name (in English) The Role of Parents in the relation to the School: legislation analysis
Authors RABUŠICOVÁ, Milada (203 Czech Republic, guarantor) and Jiří ZOUNEK (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Ostrava, Nové možnosti vzdělávání a pedagogický výzkum, p. 248-251, 2001.
Publisher ČAPV, Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/01:00004282
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 80-7042-181-9
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., učo 1752. Changed: 12/7/2008 11:14.
Abstract
Příspěvek je jedním z prvních výstupů rozsáhlejšího výzkumného projektu s názvem Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy. Autoři se v něm snaží se hledat odpovědi na otázky týkající se toho, jaká role se v legislativních a dalších školských dokumentech připisuje rodičům, zda a jak je v nich definována role rodičů jako výchovných a jako sociálních partnerů školy, zda a jak jsou vymezena individuální a kolektivní práva a povinnosti rodičů ve vztahu ke vzdělávání a k výchově jejich dětí a případně ke škole. Snaží se zachytit, jaké pozice připisuje rodičům legislativa obecně i ve specifických případech. Tyto nálezy, jež budou vycházet z obsahové analýzy českých legislativních dokumentů různé síly a školní dokumentace vybraných škol, budou potom vztaženy k základním přístupům k rodičům ve vztahu ke škole, jak jsou popsány v relevantní literatuře. Jedná se o koncepty, které lze shrnout pod označení "rodiče jako problém", "rodiče jako zákazníci" a "rodiče jako partneři".
Abstract (in English)
The article is one of the first results of the research project with the title Role of the Parents as educational and social partners of the School. It is based on legislation analysis and on analysis of school documents. Authors try to find whether concepts like "parents as a problem", "parents as a customers" or "parents as a partners" can be identify.
Links
GA406/01/1077, research and development projectName: Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
Investor: Czech Science Foundation, The Role of Parents as Educational and Social Partners of the Scholl
PrintDisplayed: 16/4/2024 20:17