RABUŠICOVÁ, Milada a Jiří ZOUNEK. Role rodičů ve vztahu ke škole: analýza legislativy. Online. In Nové možnosti vzdělávání a pedagogický výzkum. 1. vyd. Ostrava: ČAPV, Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2001. s. 248-251. ISBN 80-7042-181-9. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Role rodičů ve vztahu ke škole: analýza legislativy
Název anglicky The Role of Parents in the relation to the School: legislation analysis
Autoři RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika)
Vydání 1. vyd. Ostrava, Nové možnosti vzdělávání a pedagogický výzkum, s. 248-251, 2001.
Nakladatel ČAPV, Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/01:00004282
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 80-7042-181-9
Změnil Změnil: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., učo 1752. Změněno: 12. 7. 2008 11:14.
Anotace
Příspěvek je jedním z prvních výstupů rozsáhlejšího výzkumného projektu s názvem Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy. Autoři se v něm snaží se hledat odpovědi na otázky týkající se toho, jaká role se v legislativních a dalších školských dokumentech připisuje rodičům, zda a jak je v nich definována role rodičů jako výchovných a jako sociálních partnerů školy, zda a jak jsou vymezena individuální a kolektivní práva a povinnosti rodičů ve vztahu ke vzdělávání a k výchově jejich dětí a případně ke škole. Snaží se zachytit, jaké pozice připisuje rodičům legislativa obecně i ve specifických případech. Tyto nálezy, jež budou vycházet z obsahové analýzy českých legislativních dokumentů různé síly a školní dokumentace vybraných škol, budou potom vztaženy k základním přístupům k rodičům ve vztahu ke škole, jak jsou popsány v relevantní literatuře. Jedná se o koncepty, které lze shrnout pod označení "rodiče jako problém", "rodiče jako zákazníci" a "rodiče jako partneři".
Anotace anglicky
The article is one of the first results of the research project with the title Role of the Parents as educational and social partners of the School. It is based on legislation analysis and on analysis of school documents. Authors try to find whether concepts like "parents as a problem", "parents as a customers" or "parents as a partners" can be identify.
Návaznosti
GA406/01/1077, projekt VaVNázev: Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
Investor: Grantová agentura ČR, Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 03:37