Detailed Information on Publication Record
2001
Exkurze nebo terénní cvičení?
RYCHNOVSKÝ, Boris and Zdeňka LOSOSOVÁBasic information
Original name
Exkurze nebo terénní cvičení?
Name (in English)
Excursion or field practice?
Authors
RYCHNOVSKÝ, Boris and Zdeňka LOSOSOVÁ
Edition
Praha, Didaktika biologie a didaktika geologie - současnost a perspektivy, p. 81-84, 2001
Publisher
UK v Praze, Přírodověd. fak.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-86561-01-1
Keywords in English
activities in field; experience; organizing; systematic botany and zoology; Faculty of Education MU Brno
Změněno: 6/1/2015 15:40, doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc.
V originále
S cílem výraznějšího zastoupení alternativních metod výuky jsou diskutovány výukové aktivity v přírodě používané v biologii (přírodovědě, přírodopise. Autoři upřednostňují praktické činnosti studentů, spočívající ve vlastním získání, zpracování a determinaci biologického materiálu před exkurzním pojetím. Informují o aktivitách v rámci výuky zoologie a botaniky na PdF MU v Brně.
In English
Authors give a overview of perceptual activities in field. Advantages of field practice in biology are discussed. The text presents the experience with organizing of field practices in systematic botany and zoology at Fac. of Education MU Brno.