D 2001

Exkurze nebo terénní cvičení?

RYCHNOVSKÝ, Boris and Zdeňka LOSOSOVÁ

Basic information

Original name

Exkurze nebo terénní cvičení?

Name (in English)

Excursion or field practice?

Authors

RYCHNOVSKÝ, Boris and Zdeňka LOSOSOVÁ

Edition

Praha, Didaktika biologie a didaktika geologie - současnost a perspektivy, p. 81-84, 2001

Publisher

UK v Praze, Přírodověd. fak.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-86561-01-1

Keywords in English

activities in field; experience; organizing; systematic botany and zoology; Faculty of Education MU Brno
Změněno: 6/1/2015 15:40, doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc.

Abstract

V originále

S cílem výraznějšího zastoupení alternativních metod výuky jsou diskutovány výukové aktivity v přírodě používané v biologii (přírodovědě, přírodopise. Autoři upřednostňují praktické činnosti studentů, spočívající ve vlastním získání, zpracování a determinaci biologického materiálu před exkurzním pojetím. Informují o aktivitách v rámci výuky zoologie a botaniky na PdF MU v Brně.

In English

Authors give a overview of perceptual activities in field. Advantages of field practice in biology are discussed. The text presents the experience with organizing of field practices in systematic botany and zoology at Fac. of Education MU Brno.