RYCHNOVSKÝ, Boris and Zdeňka LOSOSOVÁ. Exkurze nebo terénní cvičení? (Excursion or field practice?). In Didaktika biologie a didaktika geologie - současnost a perspektivy. Praha: UK v Praze, Přírodověd. fak., 2001, p. 81-84. ISBN 80-86561-01-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Exkurze nebo terénní cvičení?
Name (in English) Excursion or field practice?
Authors RYCHNOVSKÝ, Boris and Zdeňka LOSOSOVÁ.
Edition Praha, Didaktika biologie a didaktika geologie - současnost a perspektivy, p. 81-84, 2001.
Publisher UK v Praze, Přírodověd. fak.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-86561-01-1
Keywords in English activities in field; experience; organizing; systematic botany and zoology; Faculty of Education MU Brno
Tags activities in field, experience, organizing, systematic botany and zoology
Changed by Changed by: doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc., učo 267. Changed: 6/1/2015 15:40.
Abstract
S cílem výraznějšího zastoupení alternativních metod výuky jsou diskutovány výukové aktivity v přírodě používané v biologii (přírodovědě, přírodopise. Autoři upřednostňují praktické činnosti studentů, spočívající ve vlastním získání, zpracování a determinaci biologického materiálu před exkurzním pojetím. Informují o aktivitách v rámci výuky zoologie a botaniky na PdF MU v Brně.
Abstract (in English)
Authors give a overview of perceptual activities in field. Advantages of field practice in biology are discussed. The text presents the experience with organizing of field practices in systematic botany and zoology at Fac. of Education MU Brno.
PrintDisplayed: 1/5/2024 17:24