V originále
Cílem této studie byla explorace vztah&ů s rodiči a vrstevníky hráčů počítačových her. Výzkum byl proveden na souboru hráčů (N=76, věk 14-19), kteří splňovali dvě podmínky: a) čas věnovaný hraní počítačových her týdně (minimální počet hodin týdně - 7), b) délka zájmu o počítačové hry (minimální délka zájmu - 1 rok). Hráči počítačových her vnímají rodiče jako zdroj pomoci a podpory. Registrují projevy rodičovské lásky. V intimní oblasti se svým rodičům ppříliš nesvěřují. Se svými rodiči vstupují do konfliktů zřídka. Podstatnou složkou vztahů hráčů s vrstevníky jsou aktivity volného času. Přátelé jsou vnímáni jako zdroj opory a pomoci. Se svými pocity a tajemstvími se respondenti více svěřují přátelům než rodičům. Struktura vztahů s rodiči je tvořena třemi složkami - soudržnost, důvěrné přijetí, odmítání. Strukturu vztahů s přáteli také tři komponenty - podpora, přijetí, odstup.
In English
This study is focused on exploration of relationship of computer games players with their parents and friends. A total of 76 players (N=76, age 14-19) who were suitable for two criteria: a) duration of playing computer games per week (minimum: 7 hours a week), b) duration of interest in computer games (minimum: 1 year). Parents and friends are important source of help and support for players. They don't argue with parents very often. Leisure time activities are important part of relationship between players and their peers. Players confide with secrets and feelings to their friends more than parents. Factor analysis disclosed three components of relationship between players and parents - cohesion, acceptance, refusal, and three components of relationship between players and their friends - support, acceptance, distance.