VOLNÁ, Jarmila. Umění dodávání odvahy (The Art of Encouragement). In Další vzdělávání učitelů na prahu třetího tisíciletí; sborník referátů z konference PC Brno. Brno: Pedagogické centrum Brno, 2001, p. 45-50. ISBN 80-238-7168-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Umění dodávání odvahy
Name (in English) The Art of Encouragement
Authors VOLNÁ, Jarmila.
Edition Brno, Další vzdělávání učitelů na prahu třetího tisíciletí; sborník referátů z konference PC Brno, p. 45-50, 2001.
Publisher Pedagogické centrum Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/01:00004638
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 80-238-7168-4
Keywords in English encouragement; discouragement; social interest; adlerian psychology; individual psychology
Tags adlerian psychology, discouragement, encouragement, Individual psychology, social interest
Changed by Changed by: PhDr. Jarmila Petrovská, Ph.D., učo 7308. Changed: 4/12/2001 09:17.
Abstract
Příspěvek se zaměřuje na pozitivní komunikaci mezi dospělými a dětmi, která vede ke spolupráci a spoluzodpovědnosti. Zamýšlí se jak nad chováním a postoji, které zbavují odvahy a posilují pocity neadekvátnosti, tak nad chováním a postoji, které posilují cit sounáležitosti. Teoretickým základem příspěvku je adlerovský přístup v psychologii.
Abstract (in English)
The article focuses on positive communication between adults and children that leads to cooperation and shared responsibility. It gives examples of discouraging as well as encouraging behavior and attitudes. The theoretical background of the article is in adlerian psychology.
Links
MSM 142300002, plan (intention)Name: Děti, mládež a rodina v transformaci (Acronym: MLADĚRO)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Children, Youth and Family in Transition
PrintDisplayed: 15/6/2024 01:38