Detailed Information on Publication Record
2001
Utváení vztahu dtí k životnímu prostedí.
HORKÁ, HanaBasic information
Original name
Utváení vztahu dtí k životnímu prostedí.
Name (in English)
Create relation of pupils to environment
Authors
HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
prvé. Bratislava, Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní. V.roník. p. 67-71, 2001
Publisher
IUVENTA Bratislava
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/01:00019673
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-88893-63-1
Keywords in English
relation of pupils to environment; competences evaluative; ecosocial;relation to the environment;environmental education
Změněno: 28/12/2006 13:34, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Sta se zabývá zpsobilostí uitele pro utváení vztahu žák k životnímu prostedí se zvláštním zetelem ke kompetenci hodnotové - ekosociální životn-orientaní. Za dležitý pedpoklad výchovy k hodnotám, spjatých s trvale udržitelným rozvojem, je považováno dodržování základních etických kritérií, jejichž cílem je zlepšit vztahy lovka k životnímu prostedí. Autorka upozoruje na možnosti utváení hodnotové kompetence uitele, která se promítá v systematickém, postupném a citlivém ovlivování vztahu žák k životnímu prostedí.
In English
The aim of the article is to determine the skills/capabilities of the teacher to create relation of pupils/students to environment with a special focus on following competences: evaluative, ecosocial and life style oriented. The most important presumption of education devoted to sustained development is compliance to fundamental ethical criteria, which improve human relation to the environment. Author describes possible ways to form the evaluative, competence of the teacher, which are reflected by systematic and sensitive influence on the students relation to the environment.
Links
GA406/98/1375, research and development project |
|