D 2001

Využití cíleného marketingu v praxi

SUCHÁNEK, Petr

Basic information

Original name

Využití cíleného marketingu v praxi

Name (in English)

An Using a target marketing in a practice

Authors

Edition

1. vyd. Bratislava, Implementácia marketingových teórií a prístupov v podnikovej praxi Slovenskej republiky, p. 76-85, 1. 2001

Publisher

EU Bratislava, Podnikohospodárska fakulta Košice

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/01:00004681

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

80-225-1447-0
Změněno: 3/12/2001 07:55, doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek se zabývá cíleným marketingem a problematikou segmentace trhu. Celá problematika je nejprve nastíněna v teoretické rovině a následně jsou uvedeny výsledky dvou výzkumů, které byly zaměřeny jednak na využití cíleného marketingu v praxi českých firem a jednak na nabídku českých marketingových firem, s důrazem na jejich zkušenosti se zaváděním segmentace trhu a cílením produkce klientů.

In English

The paper concerns on a target marketing and a market segmentation. Problems are analyse theoretic at first and then are assigned effects of two researches. They was aimed to a using of target marketing in a practice of czech firms and to a supply of czech marketing firms.

Links

GA402/00/0368, research and development project
Name: Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku
Investor: Czech Science Foundation, Multi-factor analysis of company successfulness