D 2001

Výkonová motivace hráčů počítačových her v adolescenci

VACULÍK, Martin

Základní údaje

Originální název

Výkonová motivace hráčů počítačových her v adolescenci

Název anglicky

Achievement motivation of computer games players in adolescence

Autoři

VACULÍK, Martin (203 Česká republika, garant)

Vydání

2001. vyd. Brno, Psychologické otázky adolescence, s. 103-113, 2001

Nakladatel

PSÚ AV ČR

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/01:00004726

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

80-7326-001-8

Klíčová slova anglicky

achievement motivation; computer games; adolescence

Štítky

achievement motivation, adolescence, computer games

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 11. 2006 21:44, prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Cílem této studie byla explorace výkonové motivace hráčů počítačových her. Výzkum byl proveden na souboru hráčů (N=76, věk 14-19), kteří splňovali dvě podmínky: a) čas věnovaný hraní počítačových her týdně (minimální počet hodin týdně - 7), b) délka zájmu o počítačové hry (minimální délka zájmu - 1 rok). Celková úroveň výkonové motivace hráčů počítačových her je přibližně stejná jako úroveň výkonové motivace vzorku jejich vrstevníků. Struktura výkonové motivace hráčů ve škole je shodná se strukturou středoškolské populace. Mezi respondenty lze identifikovat rozdíly v průměrných hodnotách jednotlivých složek výkonové motivace. Mezi hráči převažuje zaměřenost na ego nad úkolovou orientací. Ve srovnání s vrstevníky je výkonová motivace hráčů více zaměřená na ego a méně na výkon. Z výsledků lze vypozorovat statisticky neprůkazný trend poklesu úrovně obou složek výkonové motivace v závislosti na množství hodin věnovaných hraní týdně.

Anglicky

This study is focused on achievement motivation of computer games players in adolescence. A total of 76 players who were suitable for two criterion: a) duration of playing computer games per week (minimum: 7 hours a week), b) duration of interest in computer games (minimum: 1 year). There was found no significant difference in level and in structure of achievement motivation between players and non-players. Higher level of achievement motivation focused on ego for players was discovered. There is no relationship between level of achievement motivation and amount of playing computer games. However, heavy players scored lower at both components of achievement motivation (ego, task) than other players.

Návaznosti

GA406/98/1007, projekt VaV
Název: Osobnost hráče počítačových her v adolescenci
Zobrazeno: 15. 11. 2024 22:14