HLOUŠKOVÁ, Lenka. Obsahová analýza učebnice jako didaktického a historického textu (Content analysis of a textbook as a didactic and historical text). In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita, 2001, p. 79-89. Řada pedagogická (U), č.5-6. ISBN 80-210-2310-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Obsahová analýza učebnice jako didaktického a historického textu
Name (in English) Content analysis of a textbook as a didactic and historical text
Authors HLOUŠKOVÁ, Lenka.
Edition Brno, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, p. 79-89, Řada pedagogická (U), č.5-6, 2001.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 80-210-2310-4
Keywords in English content analysis; textbook; didactic and historical text
Tags content analysis, didactic and historical text, textbook
Changed by Changed by: Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D., učo 6906. Changed: 27/11/2001 16:33.
Abstract
Příspěvek představuje metody a techniky obsahové analýzy učebnice jako didaktického a historického textu na příkladě Lindnerovy učebnice pro učitelské ústavy ("Všeobecné vyučovatelství, 1882).
Abstract (in English)
The article introduces possible methods and techniques of the content analysis of a textbook as a didactic and historical text.
PrintDisplayed: 25/4/2024 00:03