Detailed Information on Publication Record
2001
Obsahová analýza učebnice jako didaktického a historického textu
HLOUŠKOVÁ, LenkaBasic information
Original name
Obsahová analýza učebnice jako didaktického a historického textu
Name (in English)
Content analysis of a textbook as a didactic and historical text
Authors
Edition
Brno, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, p. 79-89, Řada pedagogická (U), č.5-6, 2001
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
80-210-2310-4
Keywords in English
content analysis; textbook; didactic and historical text
Změněno: 27/11/2001 16:33, Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.
V originále
Příspěvek představuje metody a techniky obsahové analýzy učebnice jako didaktického a historického textu na příkladě Lindnerovy učebnice pro učitelské ústavy ("Všeobecné vyučovatelství, 1882).
In English
The article introduces possible methods and techniques of the content analysis of a textbook as a didactic and historical text.