D 2001

Obsahová analýza učebnice jako didaktického a historického textu

HLOUŠKOVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Obsahová analýza učebnice jako didaktického a historického textu

Name (in English)

Content analysis of a textbook as a didactic and historical text

Edition

Brno, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, p. 79-89, Řada pedagogická (U), č.5-6, 2001

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

80-210-2310-4

Keywords in English

content analysis; textbook; didactic and historical text
Změněno: 27/11/2001 16:33, Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek představuje metody a techniky obsahové analýzy učebnice jako didaktického a historického textu na příkladě Lindnerovy učebnice pro učitelské ústavy ("Všeobecné vyučovatelství, 1882).

In English

The article introduces possible methods and techniques of the content analysis of a textbook as a didactic and historical text.