Detailed Information on Publication Record
2001
Na čem stojí rozvoj současné české školy? (K významu jednotlivých prvků kultury školy.)
POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Jiří ZOUNEK, Eva VÁCLAVÍKOVÁ et. al.Basic information
Original name
Na čem stojí rozvoj současné české školy? (K významu jednotlivých prvků kultury školy.)
Name (in English)
What the Foundations of Contemporary Czech School Development? (Towards the Significance of the Individual of School Culture.)
Authors
POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic), Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic), Jiří ZOUNEK (203 Czech Republic) and Eva VÁCLAVÍKOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Nitra, Pedagogická konferencia VI. Premeny slovenského školstva na prahu nového milénia. p. 133-138, 2001
Publisher
Pedagogická fakulta UKF v Nitre
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/01:00004799
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
80-8050-470-9
Keywords in English
school culture; key elements of school culture; school development
Změněno: 13/11/2007 15:53, Mgr. Jitka Vidláková, Ph.D.
V originále
Příspěvek přináší závěry předvýzkumné fáze tříletého projektu "Kultura české školy a strategie jejího rozvoje. Tyto závěry slouží jako základ pro terminologické zpřesňování pojmu "kultura školy" a jejích prvků, ale také jako východisko pro další zkoumání tak celistvého fenoménu, jakým kultura školy je, a to zejména v souvislosti s možnostmi dalšího rozvoje škol.
In English
The paper presents the findings of the pre-research phase of a three-year project called "The Culture of Czech School and Strategies of its Development". The counclusions of the pre-research phase serve as a basis for terminological specification of the term school culture as well as a starting point for further exploration of the phenomenon with the emphasis on its potentials for further school development.
Links
GA406/01/1078, research and development project |
|