POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Jiří ZOUNEK and Eva VÁCLAVÍKOVÁ. Na čem stojí rozvoj současné české školy? (K významu jednotlivých prvků kultury školy.) (What the Foundations of Contemporary Czech School Development? (Towards the Significance of the Individual of School Culture.)). In Pedagogická konferencia VI. Premeny slovenského školstva na prahu nového milénia. Nitra: Pedagogická fakulta UKF v Nitre, 2001, p. 133-138. ISBN 80-8050-470-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Na čem stojí rozvoj současné české školy? (K významu jednotlivých prvků kultury školy.)
Name (in English) What the Foundations of Contemporary Czech School Development? (Towards the Significance of the Individual of School Culture.)
Authors POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic), Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic), Jiří ZOUNEK (203 Czech Republic) and Eva VÁCLAVÍKOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Nitra, Pedagogická konferencia VI. Premeny slovenského školstva na prahu nového milénia. p. 133-138, 2001.
Publisher Pedagogická fakulta UKF v Nitre
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/01:00004799
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 80-8050-470-9
Keywords in English school culture; key elements of school culture; school development
Tags school culture, school development
Changed by Changed by: Mgr. Jitka Vidláková, Ph.D., učo 40185. Changed: 13/11/2007 15:53.
Abstract
Příspěvek přináší závěry předvýzkumné fáze tříletého projektu "Kultura české školy a strategie jejího rozvoje. Tyto závěry slouží jako základ pro terminologické zpřesňování pojmu "kultura školy" a jejích prvků, ale také jako východisko pro další zkoumání tak celistvého fenoménu, jakým kultura školy je, a to zejména v souvislosti s možnostmi dalšího rozvoje škol.
Abstract (in English)
The paper presents the findings of the pre-research phase of a three-year project called "The Culture of Czech School and Strategies of its Development". The counclusions of the pre-research phase serve as a basis for terminological specification of the term school culture as well as a starting point for further exploration of the phenomenon with the emphasis on its potentials for further school development.
Links
GA406/01/1078, research and development projectName: Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
Investor: Czech Science Foundation, The Culture of Czech School and Strategies for its Development
PrintDisplayed: 25/4/2024 22:59