HORKÁ, Hana. Výchova v procesu globalizace (Education in the process of globalisation.). In Proměny školy, učitele a žáka na přelomu tisíciletí. Protokol ze sjezdu učitelů v Brně. 30.-31. srpna 2000). první. Brno: Konvoj, 2001, p. 120-124. ISBN 80-7302-016-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výchova v procesu globalizace
Name (in English) Education in the process of globalisation.
Authors HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor).
Edition první. Brno, Proměny školy, učitele a žáka na přelomu tisíciletí. Protokol ze sjezdu učitelů v Brně. 30.-31. srpna 2000), p. 120-124, 2001.
Publisher Konvoj
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/01:00019680
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-7302-016-5
Keywords (in Czech) globální výchova; dimenze globalizace; témata evropské integrace; multikulturní výchova; ekologická výchova;
Keywords in English global education; the dimensions of globalisation; the topics of European integration; multicultural education; ecological education).
Tags Global Education
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 12/12/2009 21:15.
Abstract
Stať vymezuje cílově obsahovou orientaci výchovy pro 21. století. Autorka věnuje pozornost oblastem, odvozeným z dimenzí globalizace (např. témata evropské integrace, multikulturní výchova, ekologická výchova. Nová orientace výchovy je pojednána s ohledem na výchovné působení učitele.
Abstract (in English)
The paper defines the content orientation of the 21st century education in terms of the aims. The author focuses on the areas derived from the dimensions of globalisation (e.g. the topics of European integration, multicultural education, ecological education). The new orientation of education is conceived as regards the educational impact of teacher. Education in the process of globalisation. The paper defines the content orientation of the 21st century education in terms of the aims. The author focuses on the areas derived from the dimensions of globalisation (e.g. the topics of European integration, multicultural education, ecological education). The new orientation of education is conceived as regards the educational impact of teacher.
Links
GA406/98/1375, research and development projectName: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure
PrintDisplayed: 8/6/2024 03:23