HORKÁ, Hana. Výchova v procesu globalizace (Education in the process of globalisation.). In Proměny školy, učitele a žáka na přelomu tisíciletí. Protokol ze sjezdu učitelů v Brně. 30.-31. srpna 2000). první. Brno: Konvoj, 2001, p. 120-124. ISBN 80-7302-016-5. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Výchova v procesu globalizace |
Name (in English) | Education in the process of globalisation. |
Authors | HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor). |
Edition | první. Brno, Proměny školy, učitele a žáka na přelomu tisíciletí. Protokol ze sjezdu učitelů v Brně. 30.-31. srpna 2000), p. 120-124, 2001. |
Publisher | Konvoj |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Proceedings paper |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/01:00019680 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 80-7302-016-5 |
Keywords (in Czech) | globální výchova; dimenze globalizace; témata evropské integrace; multikulturní výchova; ekologická výchova; |
Keywords in English | global education; the dimensions of globalisation; the topics of European integration; multicultural education; ecological education). |
Tags | Global Education |
Changed by | Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 12/12/2009 21:15. |
Abstract |
---|
Stať vymezuje cílově obsahovou orientaci výchovy pro 21. století. Autorka věnuje pozornost oblastem, odvozeným z dimenzí globalizace (např. témata evropské integrace, multikulturní výchova, ekologická výchova. Nová orientace výchovy je pojednána s ohledem na výchovné působení učitele. |
Abstract (in English) |
---|
The paper defines the content orientation of the 21st century education in terms of the aims. The author focuses on the areas derived from the dimensions of globalisation (e.g. the topics of European integration, multicultural education, ecological education). The new orientation of education is conceived as regards the educational impact of teacher. Education in the process of globalisation. The paper defines the content orientation of the 21st century education in terms of the aims. The author focuses on the areas derived from the dimensions of globalisation (e.g. the topics of European integration, multicultural education, ecological education). The new orientation of education is conceived as regards the educational impact of teacher. |
Links | |
---|---|
GA406/98/1375, research and development project | Name: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury |
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure |
PrintDisplayed: 27/8/2024 11:17