D 2001

Výchova v procesu globalizace

HORKÁ, Hana

Basic information

Original name

Výchova v procesu globalizace

Name (in English)

Education in the process of globalisation.

Authors

HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

první. Brno, Proměny školy, učitele a žáka na přelomu tisíciletí. Protokol ze sjezdu učitelů v Brně. 30.-31. srpna 2000), p. 120-124, 2001

Publisher

Konvoj

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/01:00019680

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-7302-016-5

Keywords (in Czech)

globální výchova; dimenze globalizace; témata evropské integrace; multikulturní výchova; ekologická výchova;

Keywords in English

global education; the dimensions of globalisation; the topics of European integration; multicultural education; ecological education).
Změněno: 12/12/2009 21:15, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Abstract

V originále

Stať vymezuje cílově obsahovou orientaci výchovy pro 21. století. Autorka věnuje pozornost oblastem, odvozeným z dimenzí globalizace (např. témata evropské integrace, multikulturní výchova, ekologická výchova. Nová orientace výchovy je pojednána s ohledem na výchovné působení učitele.

In English

The paper defines the content orientation of the 21st century education in terms of the aims. The author focuses on the areas derived from the dimensions of globalisation (e.g. the topics of European integration, multicultural education, ecological education). The new orientation of education is conceived as regards the educational impact of teacher. Education in the process of globalisation. The paper defines the content orientation of the 21st century education in terms of the aims. The author focuses on the areas derived from the dimensions of globalisation (e.g. the topics of European integration, multicultural education, ecological education). The new orientation of education is conceived as regards the educational impact of teacher.

Links

GA406/98/1375, research and development project
Name: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure