NĚMEC, Jiří. Principy simulačních her a jejich význam pro sociální pedagogiku (The Basis of the Stimulating Games and their Influence for the Social Pedagogy). In Sociální pedagogika jako vědecká a společensky užitmá disciplína. Brno: IMS Brno, 2000, p. 233-237. ISBN 80-902936-0-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Principy simulačních her a jejich význam pro sociální pedagogiku
Name (in English) The Basis of the Stimulating Games and their Influence for the Social Pedagogy
Authors NĚMEC, Jiří.
Edition Brno, Sociální pedagogika jako vědecká a společensky užitmá disciplína, p. 233-237, 2000.
Publisher IMS Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/00:00005109
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-902936-0-3
Changed by Changed by: doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D., učo 35929. Changed: 19/12/2001 15:33.
Abstract
Autor stručně pojednává o funkcích hry a podrobněji rozvádí principy tzv. her simulačních, které jsou rozšířeny například v oblasti enviromentální výchovy. Na konkrétním příkladu dokládá výchovný význam těchto typů her.
Abstract (in English)
The author briefly describes the factions of the games and hold forth on the principles of so called stimulating games that are widely used in the sphere of the environmental education. The examples are published to show the educational aspect of the games.
Links
GA406/99/P063, research and development projectName: Vliv hry na rozvoj tvořivosti dětí
Investor: Czech Science Foundation, Influence of game on the development of the child's creativity
PrintDisplayed: 12/6/2024 04:06