MALÝ, Ivan and Žofia HORVÁTHOVÁ. Analýza chování příjemců veřejně poskytovaných služeb - zdravotnictví (Publicly provided services recipients behaviour analysis - health care). In Veřejná ekonomika a správa 2001. Ostrava: Ekonomická fakulta VŠB-TU Ostrava, 2001, p. 140-145. Sborník z mezinárodní konference. ISBN 80-7078-936-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analýza chování příjemců veřejně poskytovaných služeb - zdravotnictví
Name (in English) Publicly provided services recipients behaviour analysis - health care
Authors MALÝ, Ivan and Žofia HORVÁTHOVÁ.
Edition Ostrava, Veřejná ekonomika a správa 2001, p. 140-145, Sborník z mezinárodní konference, 2001.
Publisher Ekonomická fakulta VŠB-TU Ostrava
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/01:00005147
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 80-7078-936-0
Keywords in English health services; utilization; access; choice of provider
Tags access, choice of provider, health services, utilization
Changed by Changed by: doc. JUDr. Ivan Malý, CSc., učo 1851. Changed: 20/12/2001 19:14.
Abstract
Článek prezentuje několik poznatků z empirického výzkumu spotřebitelského chování, který proběhl na území brněnské aglomerace. Příspěvek se zaměřuje především na vlastnosti a determinanty poptávky po zdravotnických službách. Zejména šlo o tyto otázky: Kolikrát a proč navštěvovali lidé lékaře? Proč eventuálně pacienti nevyužili služeb? Jaké byly hlavní překážky přístupu k péči? Podle čeho si lidé vybírají konkrétního poskytovatele?
Abstract (in English)
An article presents some findings derived from an empirical survey onto publicly provided services customers behaviour. The research was conductred in an urban area of the city Brno. There are mainly selected features and determinants of the demand for the medical services concerned here, especially: how many times and why did people go to the physician; if and eventually why patients did not use medical services; what are major obstacles far an access to care; what reasons are relevant for the patients choice of a provider?
Links
MSM 145600001, plan (intention)Name: Faktory efektivnosti rozvoje regionů České republiky
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Efficiency Factors of the Czech Republic's Regions
PrintDisplayed: 8/9/2024 11:25