FABIÁNKOVÁ, Bohumíra and Helena MUSILOVÁ. Pojetí a obsah učiva o nerostech, horninách a půdě a způsob jeho realizace ve vyučování prvouce a přírodovědě. (Concept and content of teaching about minerals, rocs and soil. Ways for its realization in the teaching of natural Science in the primary education). Pedagogická orientace. Brno: Konvoj, spol.s.r.o., 2001, vol. 10, No 3, p. 77-85. ISSN 1211-4669.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pojetí a obsah učiva o nerostech, horninách a půdě a způsob jeho realizace ve vyučování prvouce a přírodovědě.
Name in Czech Pojetí a obsah učiva o nerostech, horninách a půdě a způsob jeho realizace ve vyučování prvouce a přírodovědě.
Name (in English) Concept and content of teaching about minerals, rocs and soil. Ways for its realization in the teaching of natural Science in the primary education
Authors FABIÁNKOVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor) and Helena MUSILOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Pedagogická orientace, Brno, Konvoj, spol.s.r.o. 2001, 1211-4669.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/01:00005167
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English concept and content of teaching about minerals; rocks and soil
Tags rocks and soil
Changed by Changed by: PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc., učo 428. Changed: 30/3/2010 12:13.
Abstract
V prvouce a přírodovědě je součástí učiva o přírodě a společnosti i učivo o horninách, nerostech a půdě. Učitelé však musí respektovat jeho odlišné pojetí v prvouce a přírodovědě.Znalosti osvojené v prvouce se v přírodovědě prohlubují a rozšiřují. V textu jsou uvedena doporučení k pojetí a obsahu témat učiva o horninách, nerostech a půdě a zásobník námětů pro praktické činnosti žáků.
Abstract (in English)
Concept and content of teaching about minerals, rocks and soil. Ways for natural sciences in the primary education. The article describes some aims for practical skills of teacher`s student of primary science.
Links
GA406/98/1375, research and development projectName: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure
PrintDisplayed: 13/5/2024 21:31