J 2001

Pojetí a obsah učiva o nerostech, horninách a půdě a způsob jeho realizace ve vyučování prvouce a přírodovědě.

FABIÁNKOVÁ, Bohumíra and Helena MUSILOVÁ

Basic information

Original name

Pojetí a obsah učiva o nerostech, horninách a půdě a způsob jeho realizace ve vyučování prvouce a přírodovědě.

Name in Czech

Pojetí a obsah učiva o nerostech, horninách a půdě a způsob jeho realizace ve vyučování prvouce a přírodovědě.

Name (in English)

Concept and content of teaching about minerals, rocs and soil. Ways for its realization in the teaching of natural Science in the primary education

Authors

FABIÁNKOVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor) and Helena MUSILOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Pedagogická orientace, Brno, Konvoj, spol.s.r.o. 2001, 1211-4669

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/01:00005167

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

concept and content of teaching about minerals; rocks and soil
Změněno: 30/3/2010 12:13, PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc.

Abstract

V originále

V prvouce a přírodovědě je součástí učiva o přírodě a společnosti i učivo o horninách, nerostech a půdě. Učitelé však musí respektovat jeho odlišné pojetí v prvouce a přírodovědě.Znalosti osvojené v prvouce se v přírodovědě prohlubují a rozšiřují. V textu jsou uvedena doporučení k pojetí a obsahu témat učiva o horninách, nerostech a půdě a zásobník námětů pro praktické činnosti žáků.

In English

Concept and content of teaching about minerals, rocks and soil. Ways for natural sciences in the primary education. The article describes some aims for practical skills of teacher`s student of primary science.

Links

GA406/98/1375, research and development project
Name: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure