VAŇUROVÁ, Milena. Matematické dovednosti žáků ze znevýhodněného sociokulturního prostředí. In Matematika v priprave učitel'ov 1. stupňa základnej školy. Banská Bystrica: Univerzita Mateje Bela Banská Bystrica, 2001, p. 138-140. ISBN 80-8055-519-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Matematické dovednosti žáků ze znevýhodněného sociokulturního prostředí.
Authors VAŇUROVÁ, Milena.
Edition Banská Bystrica, Matematika v priprave učitel'ov 1. stupňa základnej školy, p. 138-140, 2001.
Publisher Univerzita Mateje Bela Banská Bystrica
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-8055-519-2
Keywords in English primary school; mathematics
Tags mathematics, primary school
Changed by Changed by: RNDr. Milena Vaňurová, CSc., učo 371. Changed: 16/1/2002 16:51.
Abstract
Příspěvek informuje o výzkumu v matematice 2. a 3. roč. na brněnských základních a zvláštních školách s vyšším počtem dětí ze znevýhodněného sociokulturního prostředí a uvádí některá doporučení pro výuku matematiky v těchto třídách.
Abstract (in English)
The article contains informations about the research at Brno elementary and special schools with high number of children from socioculturally disadvantaged enviroiment.
PrintDisplayed: 25/7/2024 19:59