NOVOTNÝ, Petr. Mnoho podob reflexe - ke klíčovému prvku profesní přípravy učitelů. (Many Forms of Reflection. On the Key Element of Teacher Training). In Vzdělávat učitele. Příspěvky o inovativní praxi. Brno: Paido. p. 16-23. ISBN 80-7315-015-1. 2002.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mnoho podob reflexe - ke klíčovému prvku profesní přípravy učitelů.
Name (in English) Many Forms of Reflection. On the Key Element of Teacher Training
Authors NOVOTNÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Vzdělávat učitele. Příspěvky o inovativní praxi. p. 16-23, 2002.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/02:00005511
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 80-7315-015-1
Keywords in English reflection; teacher; teacher training
Tags reflection, teacher, teacher training
Changed by Changed by: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Changed: 20/5/2003 15:49.
Abstract
Kapitola pojednává o konceptu a cílech reflexe z pohledu konstruktivismu. Krátce ukazuje některé časté podoby reflexe v učitelském vzdělávání.
Abstract (in English)
Paper deals with the concept and objectives of reflection as seen from the viewpoint of constructivism and briefly presents some frequent forms of reflection in teacher education.
Links
GP406/02/P121, research and development projectName: Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele
Investor: Czech Science Foundation, On present practice and some possibilities of development of teachers work
PrintDisplayed: 19/4/2024 12:45