V originále
Autor v intencích interdisciplinárního přístupu, který provází výchovné projekty soudobých vzdělávacích reforem, promýšlí možnosti koordinace a integrace základních druhů umění ve výchově, a to vzhledem k jejich přirozeným souvislostem. Rozvahou o vizuálním a auditivním kontaktu recipienta s uměleckým dílem je čtenář uveden do problematiky genetické souvztažnosti hudebního, slovesného a výtvarného umění. Mimořádná pozornost je věnována klasifikaci vztahů mezi základními uměleckými druhy a stanovení kritérií pro vytvoření systému umocňujícího přehlednou evidenci uměleckých děl komponovaných na principech koordinace a integrace. V těsné souvztažnosti s praktickými uměnovýchovnými otázkami se autor zabývá i metodickými aspekty koordinace a integrace základních druhů umění.
Anglicky
The author within an interdisciplinary approach guiding the education projects of contemporary educational reforms, he considers the possibility of coordination and integration of basic types of art in education whilst taking into consideration their natural relations. The reader is introduced into the problem of the genetic correlation of music, literary and visual arts by a circumspection of the recipients visual and auditory contact with the work of art. Special attention is paid to the classification of relations between basic types of art and the stating of criteria for the creation of a system enabling the clearly organized evidence of works of art composed on principles of coordination and integration. In close connection to the practical art-education questions the author also deals with systematic aspects of coordination and integration of basic types of art.