D 2000

Interpersonal Implications of Participant Identification in News Headlines

CHOVANEC, Jan

Basic information

Original name

Interpersonal Implications of Participant Identification in News Headlines

Name in Czech

Označování aktérů v novinových titulcích

Authors

CHOVANEC, Jan (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Prešov, 6th Conference of British, American and Canadian Studies (Proceedings), p. 124-133, 2000

Publisher

Fakulta humanitných a prírodovedných vied Prešovskej univerzity

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/00:00030465

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

80-8068-014-0

Keywords (in Czech)

novinové titulky; kategorizace; označování sociálních aktérů

Keywords in English

news headlines; categorization; identification of social actors

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 29/3/2010 20:17, prof. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.

Abstract

V originále

The article describes several strategies used in the British media to identify and stereotype social actors. The analysis is based on news headlines.

In Czech

Článek popisuje několik strategií používaných v britském denním tisku k identifikaci a stereotypizaci jedinců. Analýza je založena na excerpci materiálu z novinových titulků.