KNOPOVÁ, Blanka. Hudební vzdělávání a jeho vliv na formování osobnostních rysů dítěte (Music education and its influence on shaping the child's personality traits). In Musica viva in schola XVII. Masarykova univerzita Brno. Brno: doc. PhDr. Karla Ondrášková, CSc., 2001, p. 135-140. ISBN 80-210-2765-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Hudební vzdělávání a jeho vliv na formování osobnostních rysů dítěte
Name in Czech Hudební vzdělávání a jeho vliv na formování osobnostních rysů dítěte
Name (in English) Music education and its influence on shaping the child's personality traits
Authors KNOPOVÁ, Blanka (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Masarykova univerzita Brno. Brno, Musica viva in schola XVII, p. 135-140, 2001.
Publisher doc. PhDr. Karla Ondrášková, CSc.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/01:00030467
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-2765-7
Keywords (in Czech) hudba a společnost; hudební vzdělávání; rozvoj hudebnosti;hudební cítění
Keywords in English music and society; music education; musical development; musical feeling
Tags Education, music
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Blanka Knopová, CSc., učo 1373. Changed: 30/3/2010 11:07.
Abstract
Hudba obklopuje člověka od počátku lidské civilizace. V průběhu staletí procházela vývojem. V každém období však měla své specifické místo a poslání. V současné době se do popředí zájmu stále více dostává otázka hudebního vzdělávání a významu hudby pro vytváření osobnostních rysů dítěte. Hudebně výchovný proces využívá své specifické postupy a hudební činnosti, které napomáhají aktivnímu zkontaktování s hudebním dílem. Osvojené poznatky, dovednosti a vědomosti vedou k hlubšímu hudebnímu prožitku, pozitivně ovlivňují myšlení a jednání člověka.
Abstract (in English)
Musical educational process uses its own specific procedures and musical activities that foster active contacted with the composition. Acquired knowledge, skills and knowledge leading to deeper music experience, positively influence the thinking and actions of man.
PrintDisplayed: 7/5/2024 02:53