D 2001

Hudební vzdělávání a jeho vliv na formování osobnostních rysů dítěte

KNOPOVÁ, Blanka

Basic information

Original name

Hudební vzdělávání a jeho vliv na formování osobnostních rysů dítěte

Name in Czech

Hudební vzdělávání a jeho vliv na formování osobnostních rysů dítěte

Name (in English)

Music education and its influence on shaping the child's personality traits

Authors

KNOPOVÁ, Blanka (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Masarykova univerzita Brno. Brno, Musica viva in schola XVII, p. 135-140, 2001

Publisher

doc. PhDr. Karla Ondrášková, CSc.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/01:00030467

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-210-2765-7

Keywords (in Czech)

hudba a společnost; hudební vzdělávání; rozvoj hudebnosti;hudební cítění

Keywords in English

music and society; music education; musical development; musical feeling

Tags

Reviewed
Změněno: 30/3/2010 11:07, PhDr. Blanka Knopová, CSc.

Abstract

V originále

Hudba obklopuje člověka od počátku lidské civilizace. V průběhu staletí procházela vývojem. V každém období však měla své specifické místo a poslání. V současné době se do popředí zájmu stále více dostává otázka hudebního vzdělávání a významu hudby pro vytváření osobnostních rysů dítěte. Hudebně výchovný proces využívá své specifické postupy a hudební činnosti, které napomáhají aktivnímu zkontaktování s hudebním dílem. Osvojené poznatky, dovednosti a vědomosti vedou k hlubšímu hudebnímu prožitku, pozitivně ovlivňují myšlení a jednání člověka.

In English

Musical educational process uses its own specific procedures and musical activities that foster active contacted with the composition. Acquired knowledge, skills and knowledge leading to deeper music experience, positively influence the thinking and actions of man.