D
2002
Komplementární vztah k marketingu
STEHLÍK, Antonín
Basic information
Original name
Komplementární vztah k marketingu
Name (in English)
The complementary link to marketing
Authors
STEHLÍK, Antonín (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Kosice, Implementácia marketingových terórií do hospodárskej praxe SR, CR a Polska, p. 22-27, 2002
Publisher
Vydavatelstvo Ekonóm, Bratislava
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/02:00006099
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
Keywords in English
virtualization; globalization; internet; strategy; value
V originále
Rostoucí mezinárodní konkurence a narustající pozadavky zákazníku; nutí podniky vyvíjet a realizovat nové strategie. Logistika jako marketingový komplement presahuje ridící a manazerské funkce podniku a muze tak rozhodujícím zpusobem prispet k prekonání resortního egoismu a dosáhnout zlepsení podél celého retezce tvorby hodnot. Racionalizacní potenciál spocívá v soucasnosti predevsím ve zlepsení organizacního a informacního propojení presahující hranice podniku a odvetví.
In English
The growing international competition and increasing customers expectation urge the business to implement new strategies. The logistics as a marketing complement outreach the leading and managements functions, so that it is able to help with overcomming of department egoism and improve the whole supply chain output.
Links
GA402/00/0368, research and development project | Name: Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku | Investor: Czech Science Foundation, Multi-factor analysis of company successfulness |
|
Displayed: 16/11/2024 08:37