D 2002

Komplementární vztah k marketingu

STEHLÍK, Antonín

Basic information

Original name

Komplementární vztah k marketingu

Name (in English)

The complementary link to marketing

Authors

STEHLÍK, Antonín (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Kosice, Implementácia marketingových terórií do hospodárskej praxe SR, CR a Polska, p. 22-27, 2002

Publisher

Vydavatelstvo Ekonóm, Bratislava

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/02:00006099

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

80-225-1555-8

Keywords in English

virtualization; globalization; internet; strategy; value
Změněno: 21/5/2003 11:24, doc. Ing. Antonín Stehlík, CSc.

Abstract

V originále

Rostoucí mezinárodní konkurence a narustající pozadavky zákazníku; nutí podniky vyvíjet a realizovat nové strategie. Logistika jako marketingový komplement presahuje ridící a manazerské funkce podniku a muze tak rozhodujícím zpusobem prispet k prekonání resortního egoismu a dosáhnout zlepsení podél celého retezce tvorby hodnot. Racionalizacní potenciál spocívá v soucasnosti predevsím ve zlepsení organizacního a informacního propojení presahující hranice podniku a odvetví.

In English

The growing international competition and increasing customers expectation urge the business to implement new strategies. The logistics as a marketing complement outreach the leading and managements functions, so that it is able to help with overcomming of department egoism and improve the whole supply chain output.

Links

GA402/00/0368, research and development project
Name: Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku
Investor: Czech Science Foundation, Multi-factor analysis of company successfulness