J 2002

Zkoumání kultury školy a jeho potenciál pro evaluaci a autoevaluaci školy na příkladu výzkumů

POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Eva VÁCLAVÍKOVÁ, Jiří ZOUNEK et. al.

Basic information

Original name

Zkoumání kultury školy a jeho potenciál pro evaluaci a autoevaluaci školy na příkladu výzkumů

Name (in English)

The research on school culture and its potential for evaluation a self-evaluation

Authors

POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic), Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic), Eva VÁCLAVÍKOVÁ (203 Czech Republic) and Jiří ZOUNEK (203 Czech Republic)

Edition

E-Pedagogium, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2002, 1213-7499

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

RIV identification code

RIV/00216224:14210/02:00006109

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords in English

research; school; culture; evaluation; self-evaluation

Tags

culture, evaluation, research, school, self-evaluation
Změněno: 21/5/2003 10:47, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Na příkladech jsme se pokusili doložit, že zkoumání kultury školy má potenciál pro evaluaci a sebeevaluaci školy, může se tedy stát výchozím bodem rozvojové snahy. K tomu je důležité vnímat, že výzkumy mají své širší pozadí, které spoludefinuje faktory, na které se výzkumník či evaluátor zaměřuje.

In English

This study deals with the researches on the school culture. Attention is especially paid to those with evaluative and self-evaluative purposes or researches focused on school development. It is necessary to understand conceptual framework and theory the researches are based on.

Links

GA406/01/1078, research and development project
Name: Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
Investor: Czech Science Foundation, The Culture of Czech School and Strategies for its Development
Displayed: 1/11/2024 11:59