D 2002

Podnik a podnikání v inovačním prostředí

KLAPALOVÁ, Alena and Antonín STEHLÍK

Basic information

Original name

Podnik a podnikání v inovačním prostředí

Name (in English)

Company and Enterprrise in the Enviroment of Innovation

Authors

KLAPALOVÁ, Alena (203 Czech Republic) and Antonín STEHLÍK (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

první. Ostrava, Podnik a podnikání, p. 101-106, 2002

Publisher

Repronis Ostrava

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/02:00006394

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

80-7329-009-X

Keywords in English

Company;Enterprise;Innovation
Změněno: 21/5/2003 11:40, doc. Ing. Antonín Stehlík, CSc.

Abstract

V originále

Pro rozvoj podniků jsou rozhodující podmínky,za kterých mohou rozvíjet hospodářskou činnost.Tržní prostředí do značné míry určuje a ovlivňuje poptávku po jejich produktech a službách(vyžaduje inovace) a může tak usnadňovat nebo naopak omezovat jejich přístup na trhy, které jsou důležité pro jejich vznik a další růst.Konsekvence inovací přibližuje tento článek.

In English

For the corporate advancement and deployment the concrete condintions upon that their economic activity can develop are decisive. The market environment determines and influences the demand for their products and services (the innovations are essential) to a considerable extent and it can facilitate or - on the contrary - restrain their access to the markets important for their existence and growth. This paper elucidates he consequences of innovations .

Links

GA402/00/0368, research and development project
Name: Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku
Investor: Czech Science Foundation, Multi-factor analysis of company successfulness