D
2002
Internet v marketingu a marketing na internetu
STEHLÍK, Antonín
Basic information
Original name
Internet v marketingu a marketing na internetu
Name (in English)
E-business changes of marketing
Authors
STEHLÍK, Antonín (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Košice, Ekonomika firiem 2002, p. 400-402, 2002
Publisher
EU v Bratislave
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/02:00006396
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
Keywords in English
virtualization; customer; internet; strategy; e-business
V originále
Elektronické obchodování vnáší převrat do oblasti marketingu a vztahu obchodníka a zákazníka. Elektronický obchod je cenným zdrojem informací o každém, kdo na webovou stránku přistoupí, umožńuje jedinečným způsobem zaznamenat historii nákupů každého jednotlivého zákazníka a na základě těchto informací mu může personalizovat stránky na míru, podle jeho preferencí. Vznikají také různé komunity podle zájmů a činnosti, které umožńují zacílit reklamu na skupinu potenciálních zákazníků.
In English
E-business changes the area of marketing and the relationship between businessman and customer. E-business is a valuable source of information about users of Web pages and enables to record the purchase history of customers. This makes possible to personalize Web pages according to customers preference. Communities with different aims also come into existence and due to these communities the advertisements can be addressed directly to the groups of potential customers.
Links
GA402/00/0368, research and development project | Name: Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku | Investor: Czech Science Foundation, Multi-factor analysis of company successfulness |
|
Displayed: 17/11/2024 00:53