D 2002

Internet v marketingu a marketing na internetu

STEHLÍK, Antonín

Basic information

Original name

Internet v marketingu a marketing na internetu

Name (in English)

E-business changes of marketing

Authors

STEHLÍK, Antonín (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Košice, Ekonomika firiem 2002, p. 400-402, 2002

Publisher

EU v Bratislave

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/02:00006396

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

80-225-1583-3

Keywords in English

virtualization; customer; internet; strategy; e-business
Změněno: 21/5/2003 10:41, doc. Ing. Antonín Stehlík, CSc.

Abstract

V originále

Elektronické obchodování vnáší převrat do oblasti marketingu a vztahu obchodníka a zákazníka. Elektronický obchod je cenným zdrojem informací o každém, kdo na webovou stránku přistoupí, umožńuje jedinečným způsobem zaznamenat historii nákupů každého jednotlivého zákazníka a na základě těchto informací mu může personalizovat stránky na míru, podle jeho preferencí. Vznikají také různé komunity podle zájmů a činnosti, které umožńují zacílit reklamu na skupinu potenciálních zákazníků.

In English

E-business changes the area of marketing and the relationship between businessman and customer. E-business is a valuable source of information about users of Web pages and enables to record the purchase history of customers. This makes possible to personalize Web pages according to customers preference. Communities with different aims also come into existence and due to these communities the advertisements can be addressed directly to the groups of potential customers.

Links

GA402/00/0368, research and development project
Name: Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku
Investor: Czech Science Foundation, Multi-factor analysis of company successfulness