STEHLÍK, Antonín. Pojetí inovací (The attitude towards inovations). In Rozvoj podnikání a profesní organizace podnikatelů. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2002, p. 111-115. ISBN 80-210-2969-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pojetí inovací
Name (in English) The attitude towards inovations
Authors STEHLÍK, Antonín (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Rozvoj podnikání a profesní organizace podnikatelů, p. 111-115, 2002.
Publisher Masarykova univerzita v Brně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/02:00006485
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 80-210-2969-2
Keywords in English logistika; inovace; podnikání
Tags inovace, logistika, podnikání
Changed by Changed by: doc. Ing. Antonín Stehlík, CSc., učo 1722. Changed: 21/5/2003 11:42.
Abstract
Meritum článku spočívá v analýze teoretického pojetí inovací. Jsou uvedeny základní kategorie inovací včetně trendů vývoje a vlastní přípravy inovace. Příspěvek vyúsťuje v doporučení, která přispívají prostřednictvím inovací k růstu konkurenční schopnosti podniků.
Abstract (in English)
The core of article is based on theoretical analysis of innovation cenception. There are listed some bacis categories including the trends of innovation developing as well as trends of innovation conditiions. The article concludes in couple of suggestion which helps to increase the competitive edge by means of innovation.
Links
GA402/00/0368, research and development projectName: Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku
Investor: Czech Science Foundation, Multi-factor analysis of company successfulness
PrintDisplayed: 6/9/2024 15:43