STEHLÍK, Antonín. Globalizace a tvorba hodnoty (Globalization and business). In Globalizácia a jej vplyv na transformujúce sa ekonomiky. 1st ed. Rajecké Teplice,SR: Vydavateľstvo ŽU,Žilina,SR, 2002, p. 280-284. ISBN 80-8070-005-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Globalizace a tvorba hodnoty
Name (in English) Globalization and business
Authors STEHLÍK, Antonín (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Rajecké Teplice,SR, Globalizácia a jej vplyv na transformujúce sa ekonomiky, p. 280-284, 2002.
Publisher Vydavateľstvo ŽU,Žilina,SR
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/02:00006492
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 80-8070-005-2
Keywords in English globalization;virtualization;business;new economy
Tags Business, globalization, new economy, virtualization
Changed by Changed by: doc. Ing. Antonín Stehlík, CSc., učo 1722. Changed: 21/5/2003 09:53.
Abstract
Uplatnění informační a komunikačních technologií formuluje nové výzvy jak pro stranu nabídky, tak i poptávky. Tento impuls je vyvolaný především využitím internetu v podmínkách globalizujících se trhů. Fenomén nehmotného světa bitů dává hmotnému světu a tvorbě hmotných produktů novou dynamiku a novou podobu. Stojí na prahu nové ekonomiky, ekonomiky elektronického obchodování a virtualizace hmotné výroby. Článek pojednává o tvorbě hodnoty při takto změněné infrastruktuře.
Abstract (in English)
The use of information and communication technology builds up new challenges for both supply and demand side. This impulse was caused by the Internet applications in the globalization. The phenomenon of the intangible world of bits and bytes gives the tangible world new dynamics and change it's face. We are standing at the beginning of the new economy the economy of the e-business age and virtualization. The aim of this article is just the value creation under such changing infrastructure.
Links
GA402/00/0368, research and development projectName: Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku
Investor: Czech Science Foundation, Multi-factor analysis of company successfulness
PrintDisplayed: 11/6/2024 19:32