Detailed Information on Publication Record
2002
Globalizace a tvorba hodnoty
STEHLÍK, AntonínBasic information
Original name
Globalizace a tvorba hodnoty
Name (in English)
Globalization and business
Authors
STEHLÍK, Antonín (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Rajecké Teplice,SR, Globalizácia a jej vplyv na transformujúce sa ekonomiky, p. 280-284, 2002
Publisher
Vydavateľstvo ŽU,Žilina,SR
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/02:00006492
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
80-8070-005-2
Keywords in English
globalization;virtualization;business;new economy
Změněno: 21/5/2003 09:53, doc. Ing. Antonín Stehlík, CSc.
V originále
Uplatnění informační a komunikačních technologií formuluje nové výzvy jak pro stranu nabídky, tak i poptávky. Tento impuls je vyvolaný především využitím internetu v podmínkách globalizujících se trhů. Fenomén nehmotného světa bitů dává hmotnému světu a tvorbě hmotných produktů novou dynamiku a novou podobu. Stojí na prahu nové ekonomiky, ekonomiky elektronického obchodování a virtualizace hmotné výroby. Článek pojednává o tvorbě hodnoty při takto změněné infrastruktuře.
In English
The use of information and communication technology builds up new challenges for both supply and demand side. This impulse was caused by the Internet applications in the globalization. The phenomenon of the intangible world of bits and bytes gives the tangible world new dynamics and change it's face. We are standing at the beginning of the new economy the economy of the e-business age and virtualization. The aim of this article is just the value creation under such changing infrastructure.
Links
GA402/00/0368, research and development project |
|