DRÁBEK, Pavel. Studying the Art of Provoking. Online. In SKREBELS, Paul a Sieta VAN DER HOEVEN. For All Time?: Critical Issues in Teaching Shakespeare. Kensington Gardens, South Australia: Wakefield Press, 2002. s. 112-124. For All Time?: Critical Issues in Teaching Shakesp. ISBN 1862545952. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Studying the Art of Provoking
Název česky Rozbor umění vyvolat odezvu
Autoři DRÁBEK, Pavel (203 Česká republika, garant)
Vydání Kensington Gardens, South Australia, For All Time?: Critical Issues in Teaching Shakespeare, s. 112-124, For All Time?: Critical Issues in Teaching Shakesp, 2002.
Nakladatel Wakefield Press
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Austrálie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/02:00009825
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 1862545952
Klíčová slova anglicky Shakespeare; William; Fletcher; John; Massinger; Philip; Taming of a Shrew; Taming of the Shrew; Hamlet; The Sea Voyage; teaching; study
Štítky Fletcher, Hamlet, John, Massinger, Philip, Shakespeare, Study, Taming of a Shrew, Taming of the Shrew, teaching, The Sea Voyage, William
Změnil Změnil: doc. Mgr. Pavel Drábek, Ph.D., učo 7851. Změněno: 25. 6. 2009 16:07.
Anotace
An approach to Elizabethan and Jacobean drama through dramatic structure, with the view to the cognitive processes of the plays. The approach follows the Czech structuralist tradition of theatre semiotics (Otakar Zich, Ivo Osolsobě). The essay is a study in the art of provoking significance in the reader/audience. The case studies are Shakespeare's Hamlet (c1600), a comparison of The Taming of the Shrew (c1590-91) and the anonymous The Taming of a Shrew (c1593-94), and a comparative study of Shakespeare's The Tempest (c1611), and The Sea Voyage (1622) by John Fletcher and Philip Massinger.
Anotace česky
Rozbor alžbětinských a jakubovských dramat skrze dramatickou struktury s přesahem do kognitivních procesů. Aplikace divadelní semiotiky (Otakar Zich, Ivo Osolsobě). Analýza způsobu, jakými dramatik sugeruje význam. Rozbory Shakespearova Hamleta, srovnání Shakespearovy hry Zkrocení zlé ženy se stejnojmennou anonymní hrou ("a Shrew"), a Shakespearovy Bouře s Mořeplavbou (1622) od Johna Fletchera a Philipa Massingera.
Návaznosti
LI01013, projekt VaVNázev: Národní akademická licence Literature Online Fulltext Collection
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Národní akademická licence Literature Online Fulltext Collection
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 18:53