D 2002

Dopady vstupu České republiky do EU na malé a střední podniky

KRIŠTOF, Martin

Basic information

Original name

Dopady vstupu České republiky do EU na malé a střední podniky

Name (in English)

THE IMPACTS OF THE CZECH REPUBLIC ENTRANCE TO EU ON SMES

Authors

KRIŠTOF, Martin (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Praha, VI. Diskusní fórum doktorandů FPH, p. 135-144, 2002

Publisher

Oeconomia

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/02:00006676

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

80-245-0404-9

Keywords in English

EU enlargement; SME; legal framework changes

Tags

Reviewed
Změněno: 17/1/2007 01:20, Ing. Martin Krištof

Abstract

V originále

Malé a střední podniky firmy budou nejvíce vystaveny konkurenčním tlakům již v průběhu předvstupního období a zejména pak po zapojení České republiky do vnitřního trhu Evropské unie. Tyto firmy musí výrazně investovat do splnění nových předpisů a splnění nároků tohoto trhu. Na druhou stranu, právě tyto firmy budou mít ambici růst a možnost využít svých předností k využití nabízených příležitostí.

In English

Since the Opinion of the European Commission expressed in Regular Report, the Czech Republic has made good progress in formulating SME policy and in developing support programmes. Its policy towards SMEs is generally in line with the approach promoted at EU level. Czech SMEs will be highly exposed to changes in legal framework, competitive changes and challenges. The implementation of acquis will require large investments in nearly all areas.These companies can on the other hand use their flexibility and adaptability for further growth and successfulness.

Links

GA402/00/0368, research and development project
Name: Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku
Investor: Czech Science Foundation, Multi-factor analysis of company successfulness