D 2002

Ekologická výchova jako určující dimenze výchovy pro udržitelný rozvoj

HORKÁ, Hana

Basic information

Original name

Ekologická výchova jako určující dimenze výchovy pro udržitelný rozvoj

Name (in English)

Environmental Education - the dimension of Education towards the permanent and sustainable development

Authors

HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Bratislava, Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní. p. 5-17, 2002

Publisher

UK Bratislava

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/02:00019689

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-88868-77-7

Keywords in English

environmental education; instrument for ensuring of sustainable development; values; such as level of education; responsibility; consideration for other people; self-restraint; cultivated altruism

Tags

consideration for other people, cultivated altruism, environmental education, responsibility, self-restraint, values

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 28/12/2006 13:34, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Abstract

ORIG EN

V originále

Autorka objasňuje význam ekologické výchovy jako nástroje k zajištění udržitelného rozvoje. Zdůrazňuje její explanační a instrumentální funkci s akcentem na hodnoty - vzdělanost, zodpovědnost, ohled na druhé, sebeomezení, kultivovaný altruismus.

In English

The author clarifies the importance of environmental education as an instrument for ensuring of sustainable development. She emphasises the explanatory and instrumental function with stress on values, such as level of education, responsibility, consideration for other people, self-restraint, cultivated altruism.

Links

GA406/98/1375, research and development project
Name: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure
Displayed: 16/11/2024 00:46