HORKÁ, Hana. Ekologická výchova jako určující dimenze výchovy pro udržitelný rozvoj (Environmental Education - the dimension of Education towards the permanent and sustainable development). In Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní. Bratislava: UK Bratislava. p. 5-17. ISBN 80-88868-77-7. 2002.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Ekologická výchova jako určující dimenze výchovy pro udržitelný rozvoj
Name (in English) Environmental Education - the dimension of Education towards the permanent and sustainable development
Authors HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Bratislava, Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní. p. 5-17, 2002.
Publisher UK Bratislava
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/02:00019689
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-88868-77-7
Keywords in English environmental education; instrument for ensuring of sustainable development; values; such as level of education; responsibility; consideration for other people; self-restraint; cultivated altruism
Tags consideration for other people, cultivated altruism, environmental education, responsibility, self-restraint, values
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 28/12/2006 13:34.
Abstract
Autorka objasňuje význam ekologické výchovy jako nástroje k zajištění udržitelného rozvoje. Zdůrazňuje její explanační a instrumentální funkci s akcentem na hodnoty - vzdělanost, zodpovědnost, ohled na druhé, sebeomezení, kultivovaný altruismus.
Abstract (in English)
The author clarifies the importance of environmental education as an instrument for ensuring of sustainable development. She emphasises the explanatory and instrumental function with stress on values, such as level of education, responsibility, consideration for other people, self-restraint, cultivated altruism.
Links
GA406/98/1375, research and development projectName: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure
PrintDisplayed: 28/3/2024 23:40