Detailed Information on Publication Record
2002
Dosavadní průběh longitudinální výzkumu raného vývoje
PAVLÍKOVÁ, EvaBasic information
Original name
Dosavadní průběh longitudinální výzkumu raného vývoje
Name (in English)
The current state of the Early Development Longitudinal Study
Authors
PAVLÍKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Medlov, 2002
Publisher
Sympozium "Mládež, děti a rodina v období transformace", 19.-21.9.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Audiovizuální tvorba
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/02:00006753
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords in English
newborn; suckling; toddler; motor development; mental development; behaviour; motherhood; postpartum adaptation; BSID II.
Tags
Změněno: 28/5/2003 15:45, prof. PhDr. Petr Macek, CSc.
V originále
Prezentace informuje o průběhu longitudinálním výzkumu malých dětí a jejich rodičů. Projekt byl zahájen v zimě roku 2000. Cílem je sledovat průběh vývoje dítěte v raných obdobích života - období novorozenecké, kojenecké a batolecí. Zaměřili jsme na následující charakteristiky - senzomotorický vývoj, vývoj mentálních schopností a emoční vývoj s přihlédnutím ke kvalitě vazby v rámci dyády matka-dítě a vývoji výchovných postojů rodičů. Výzkumu se doposud zúčastnilo zhruba 60 rodin, většina opakovaně. Výše uvedené charakteristiky sledujeme za použití následujících postupů a metod: pozorování, polostrukturovaný rozhovor, standardizované psychologické škály a dotazníky (Carrey - CITQ, Edinburgská škála postnatální deprese, Dotazník pocitů matky po porodu, Bayleyová - BSID II, Kentská posuzovací škála.).
In English
The poster presents the current state of a longitudinal study of infants and their parents. The project started in winter 2000. Our goal is to observe the development of children in the early stages - newborn, suckling, toddler. The focus is on the following areas: perceptual and motor development, the development of mental abilities, emotional development, the quality of attachment and the development of parent's educational attitudes. Up until now, about 60 families have joined the project. The following methods are used: observation, semi-structured interviews, standardised psychological scales and questionnaires (Carey - CITQ, Bayley - BSID II, Kent observational scale, Mother's post-natal feelings questionnaire).
Links
MSM 142300002, plan (intention) |
|